hastalskarelisa

En blogg om min vardag med mina hundar, hästar, många bilder och många inlägg! Hoppas du gillar min blogg och stannar kvar att läsa den ;)

Maränger recept!

Recept från marängerna som jag gjorde kommer upp NU! ;)
 

Ingredienser:

  • 3 - 4 äggvitor, ca 1 dl
  • 2 krm vinäger eller 1 krm ättika
  • 2 dl strösocker
  • Chokladmaränger med mandel: 3-4 msk chokladsås, ex. oboy eller hemgjord chokladsås
  • 4 msk mandelspån

Tillagning:

  1. Sätt ugnen på 125 grader.
  2. Vispa äggvitorna för hand eller långsamt först med elvisp i ca 1 minut.
  3. Tillsätt vinäger eller ättika och vispa ytterligare någon minut.
  4. Tillsätt sedan sockret lite i taget och vispa lite kraftigare i några minuter tills äggvitorna blivit ett fast och blankt skum. Sluta då vispa.
  5. Chokladmaränger med mandel: Tillsätt ev chokladsås samt mandelspån och rör om 2-3 varv.
  6. Spritsa eller klicka ut stora maränger, ca 30 styck, på bakplåtspapper.
  7. Sätt in marängerna i ugnen och grädda 1 timme tills marängerna släpper från pappret.
  8. Låt marängerna svalna på galler.
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 K
skriven :

Smaka de gott? :)

Svar: ja!
hastalskarelisa.blogg.se