hastalskarelisa

En blogg om min vardag med mina hundar, hästar, många bilder och många inlägg! Hoppas du gillar min blogg och stannar kvar att läsa den ;)

Chocolate Chip Chocolate Cupcakes

Eller choklad muffins med chokladbitar
Ingredienser:
3 ägg
2 dl socker
100 gram smör
1 msk rapsolja
1 dl mjölk
2 tsk vaniljextract
1,5 dl kakao
4 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
1 tsk salt
100 gram vit choklad
100 gram mörk choklad

Gör så här
Sätt ugnen på 200 grader
Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt sedan rumsvarmt smör, mjölk, olja samt vanilj. Vispa smeten ordentligt i ett par minuter.
Blanda under tiden mjöl, bakpulver, kakao och salt. Vispa sedan i det i smeten, lite i taget. Vispa det hela i ytterligare några minuter.
Hacka de båda chokladsoreterna var för sig. Rör i den vita chokladen i smeten. Klicka upp eller, gör som jag, spritsa upp smeten jämnt fördelat i tolv formar. (Använd gärna en muffinsplåt). Strö den mörka chokladen också den i samtliga formar.

Ställ i ugnen i ca 20 minnuter.

Klart!

Servera med lite siktat florsocker ovanpå och en stor kopp te.

 

Tips
Bakverket gör sig bra både lite kyld och uppvärmd. När den kylts blir choklad härligt ”knäckig” och om man mikrar cupcakesen i ca 20 sekunder precis före servering får man en härligt kladdig efterrätt.



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 K
skriven :

Vi måste göra dom när vi träffas!

Svar: Ja, det måste vi! ;)
hastalskarelisa.blogg.se