hastalskarelisa

En blogg om min vardag med mina hundar, hästar, många bilder och många inlägg! Hoppas du gillar min blogg och stannar kvar att läsa den ;)

DEEPSHIT! Att sakna dina bästisar! Lång inlägg med många känslor!

Att bo i olika länder - att sakna dina bästisar men samtidigt ha kul (Lång inlägg med många känslor)
 
Jag tror att att bo i olika länder är båda kul och på andra sidan tycker jag inte om det.
Det är kul att se andra sidan av världen, med många olika kulturer och sånt. Alla olika länder har olika maträtter: Sverige har till exempel köttbular! Andra länder har olika kläder, människor, språk och bara olika sätt att leva. Allting är annat om man flyttar till ett annat land: Skolan, idrott och sports, till exempel ridning är helt olikt här än i Sverige. 
 
Men det finns också saker som inte är så kul... Som at man ska sakna alla sina kompisar, eller nån som man är kär i. Man försöker att hålla kontakten, men det är svårt också. Man har helt nya liv nu, och man gör andra saker nu än vad man gjorde i det landet man levde innan. Jag känner många männsikor som fortfarande håller kontakten efter många år! Riktigt cool asså, jag vill göra det också med mina vänner, men det är svårt. Men du och jag ska klara det!
 
Vänskap och kärlek kommer alltid vara kvar.
 
Bara njuta om det är den dagen!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Emma
skriven :

Hej! Jättefin blogg du har! Vill du vinna jättefina priser? Var med och tävla på min blogg!
Det ända ni ska göra är att kommentera 3 saker som är bra med min blogg och 3 saker som jag måste förbättra, och göra ett collage, som jag kanske använder som header kanske.

Vad vinner man?
1. Till dej skickar jag en jätte spännande hästbok,även såna som inte alls är inte alls är intresserade av hästar bara älskar den! Nämligen drömmen om en häst!+ collaget visas på bloggen! + länk+ bra text om din blogg!

2.Till dig skickar jag ett jättesnyggt armband+ collaget visas på bloggen+länk+bra text om din blogg!

3.Till dej skickar jag några jättesöta örhängen+ collaget visas på bloggen+länk+ bra text om din blogg!

Den som enligt mej gör det mest kreativa, färggladaste, något med både bilder på mig och på Kalle, och i stallet, den vinner!

2 Daniela
skriven :

Hej :)
Allt bra?
Kika gärna in på min blogg om du får tid över, lovar att du inte kommer ångra dig :)

3 Kate
skriven :

Hej, hoppas du får en fortsatt grym dag. Kika gärna in på min blogg om du har lust, tror inte att du kommer ångra dig ♥