hastalskarelisa

En blogg om min vardag med mina hundar, hästar, många bilder och många inlägg! Hoppas du gillar min blogg och stannar kvar att läsa den ;)

This or That!!

Dressyr i ridhus/dressyr i paddock

Hoppning i paddock/hoppning i ridhus
Tävla högt och mycket/ tävla ibland
Hoppa högre men under kortare tid/hoppa lägre ett helt pass
Godis/Glass
Cola/Fanta
Duscha/Bada
Hav/Pool
Tv/Dator/Mobil
Stallet/Hemma - stallet är mitt andra hem, haha ;)
Hoppning/Fälttävlan - Jag har aldrig testat fältävlan

Hus/Lägenhet
Tävla och det inte går så bra / Prestera bra på träning
Ponny / Häst
Ridhus / Rida ut - alltid kul att trimma, men jag gillar skogen lika mycket!
Långt hår / kort hår
En kväll ute/En kväll hemma- Tycker om bada
Rida på morgonen/dagen/kvällen
Köpa en häst som kan allt/köpa en häst att utveckla själv 
Bada/sola
Galoppera/trava/skritta
Sto/valack/hingst

Kompisar/stallet - Jag vet att båda faktiskt ÄR otroligt viktiga för mig för att jag ska kunna må bra och vara glad. Men stallet... <3
Morgon/kväll
Jordgubbar/smultron
Hallon/blåbär
Läsa/titta på tv
Fux/svart häst
Rida i ösregn/rida i världens värme
svart häst/vit häst- Tycker om bada
vara i sverige med bra väder/utomlands med dåligt väder
varmblodstravare/shettis
ha en häst som presterar grymt bra vid ridning men hemsk på marken / underbar på marken, tillgiven och snäll med allt men knepig och hemsk att rida
sluta blogga / bara blogga om mode (ej inom hästvärlden)
vår/sommar/höst/vinter
vaaarmt väder men mulet / sol men kyligt
Sadel / Barbacka- Tycker om bada, men kanske mer om sadel sa att man kan hoppa latare
Pigg häst / mindre framåt häst - LÄTT! :D
hööks / börjes
Litet stall/Stort stall
Katt/Hund
Longera/Tömköra
Bikini/Baddräkt
En riktigt framåt Fjording/Ett riktigt lat fullblod - Den här var ju superlätt!
Rihanna/Justin Bieber
blogg with one person / blogg with 2 persons (att läsa)
Mysig runda i skogen/dressyr pass
Tacos/pizza
Hoppa små hinder i skogen/hoppa på i paddocken eller ridhuset - Tycker om bada
Sitta och slöa inne/vara i stallet hela dagen
Videor/bilder när man rider
Komma 1:a på tävling med dålig känsla / komma 2:a och du har ridit ditt bästa program någonsin och är supernöjd 
Bloggen / facebook 
schabrak / vojlock
stoor blogg / liiten blogg 
dominerande häst/tillbakadragen häst
Barbacka/barbackgjord 
Blogga/leva livet - Jag är ju KVINNA! Kan göra två saker samtidigt!
Kebab/Pizza
Fanta/sprite
Godis/chips & Dipp
Hansbo/Hööks
Orange/Blått
Ponnysanning/nellieberntsson.se
Justin Bieber / One DirectionDen var latt! :)
Brun/Fux - Bada
Häst som stegrar/häst som bockar
Köpa hästgrejer/köpa vanliga kläder

Islandshast/Ponny

Hackamore / Bett
Arab/newForest
Litenblogg,bra inlägg/Stor blogg, dåliga inlägg
Iphone/SonyEriksson
Nikon/Canon
Videofyme/Youtube
Hästgodis/morötter - bada
L:a nivå/ Msv:a nivå (om jag skulle ha den erfarenheten)
lång man/kort man
tävlingshäst/vänskap föralltid- bada! ;)
röd kavaj/blå kavaj/svart kavaj
hingst/sto
voltige/körning
Filmer/böcker
Solsemester/storstadsemester
Slösa/spara 
Människor/Djur 
Blogg/Hemsida
Oxer / Räcke
Hoppa studs / Cavaletti
Rida en LC-nivå häst med alltid bra resultat / Rida en MSV-nivå häst med mindre bra resultat- Faktiskt denna, man kan trana med hasten.
Dressyrsadel / Hoppsadel
Förstort schabrak / För litet schabrak
Låta hästar gå på bete / Låta de stå inne
Allround häst på medel nivå / En ren dressyrhäst (grand prix) som aldrig får/kan hoppa
Säkerhetsstigbygel / Utan säkerhet
Vara i stallet sena kvällar / Festa med vänner - Bada! ;)

 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: