hastalskarelisa

En blogg om min vardag med mina hundar, hästar, många bilder och många inlägg! Hoppas du gillar min blogg och stannar kvar att läsa den ;)

Aachen med Hannah

Hej alla läsare!
Sorry att jag inte uppdaterade men var fullt upptagen med annat spännande, nu får ni reda på allt vi gjorde.
Igår så var jag och Hannah och tittade på världens största hästshow Aachen hästhoppning, jag vet inte hur jag ska kunna förklara det hela men det var super underbart.
Självaste hästshowen skulle börja klockan 10.00, vi gick upp vid 08.00 och var tvungna att åka 09.00 då det skulle ta 1 timme att köra dit.
När vi väl var framme såg vi en mass tält och jag tillsammans med Hannah försökte hitta till entren, det gjorde vi och vi var båda helt facinerande av hela miljön.
Nästa steg skulle vara att hitta vilken sektion vi skulle till, på biljetten stog det sektion A och vi hittade den och våra sittplatser.
Vi satt på första raden med tv-bildskärmen snett bakom oss, när väl shoven börjat sa de att det skulle bli en liveinspelning till tv så självklart sa Hannah "det är inte varje dag man får vara med i Tysk Tv" och vi båda skrattade.
Det var så coolt att se alla världmästar ekipagen tillsammans med deras underbara hästar, både jag och Hannah njöt.
Det skulle vara 3 olika hopp omgångar, först en s.k. clear round och en annan tävling med de som klarat banan och var felfria.
Efter det var det den STORA finalen med de som var bäst av alla, det  var grejer det må ni tro när omhoppningen var igång och tillslut blev det en vinnare.
Mellan varje ny tävling var det ca. 1 timmes paus där jag och Hannah beslöt oss för att gå och titta på de olika marknadstälten, vi såg massor med häst, hund och ryttar saker men ingen av oss var sugna på att köpa något.
I andra pausen var vi jätte hungriga men det var inte så konstigt när klockan var 14.30 ca. så jag köpte vars en kreps fylld med nutella till oss och det smakade ljuvligt.
När väl sista pausen var hade jag fått lite huvudvärk och frågade Hannah och inte vi kunde köpa något litet att äta, jo klart vi kan sa Hannah.
Vi hittade ett tält där de sålde godis, Hannah beslöts sig för att köpa det till oss och jag fick välja vad som skulle vara med :D
När all hoppningen var klar skulle det vara en avslutnings cermoni, den ville vi båda inte missa och jag kan lova er att hade ni ochkså varit där så skulle ni varit lika häpna som  vi var.
Det var helt otroligt, de tog in en person fårn varje land som höll i landets respektive flagga.
Där efter kallade den en ett land i taget där man fick se deras olika ryttare och vinka till dem med en vitt servett till musik som ljöd.
Men varken jag eller Hannah fick en servett när vi kom in vilket vi tyckte var lite konsitgt, men istället så kunde vi filma alla de andra och hade en toppen dag.
Hoppas ni ochså får vara med och uppleva en sån sak, för det är helt fantastiskt.
Kram på er alla.
Love horses <3
 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: