hastalskarelisa

En blogg om min vardag med mina hundar, hästar, många bilder och många inlägg! Hoppas du gillar min blogg och stannar kvar att läsa den ;)

Åsiktsinlägg!

Hej allihoppa!

Här kommer en lång åsiktsinlägg igen, som ni nu får då jag har inte kunnat blogga förut.

Denna långa åsiktsinläggen kommer att handla om vänskap och hur man kan hålla kontakt även om man har flyttat.

Att hålla kontakten när man har flyttat kan vara ganska svår. Man måste verkligen ha en gott band med den andra personen och inte vilja glömma de. Om man är bara vänner i skolan, och pratar lite då och då, då är det svårt att hålla kontakten,( inte omöjligt). Jag har själv inte så ,ycket kontakt med de här vännerna. Men om man har en kompis som man är väldigt nära med, eller kanske en bästis, då kommer man båda köra så hård som möjligt för att hålla kontakten, Skypa varje dag till exempel, och då är det lättare att hålla kontakten. Också är det bra att åka till din gamla skola då och då, och vara ed dina kompisar, och stärka bandet även mer. Men att hålla kontakten har gjort lättare av till exempel Facebook eller Skype, eller som just en blogg. De kan man läsa vad den andra personen gör varje dag. 

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 K
skriven :

Fantastiskt, fortsätt såhär! Bra tanker!