hastalskarelisa

En blogg om min vardag med mina hundar, hästar, många bilder och många inlägg! Hoppas du gillar min blogg och stannar kvar att läsa den ;)

Kladdkaka med chokladpannacotta

KLADDKAKA 100 g smör2 ägg2 1/2 dl socker1 1/2 dl mjöl2 tsk vaniljsocker5 msk kakaoen nypa salt 
GÖR SÅHÄR Blanda alla ingredinser i en bunke.Sätt ugnen på 175°. Smält smöret i en kastrull. Rör ner socker och ägg, blanda. Rör ner övriga ingredienser så att allt blir väl blandat. Häll smeten i en smord och bröad form med löstagbar kant, ca 20 cm i diameter. Grädda mitt i ugnen ca 14min. 
CHOKLADPANNACOTTA3 dl grädde1 tsk vaniljsocker2 gelatinblad100 g valfri choklad1 msk socker 
GÖR SÅHÄR Blötlägg gelatinbladen i 5 minuter.Koka upp grädden och häll i chokladen, vaniljsockret och sockret.Krama ur gelatinbladen och lägg i kastrullen.Låt pannacottan svalna och häll sedan över kladdkakan.Låt stå minst 4 timmar i kyl. Dekorera med hasselnötter, granatäpple och hallon. 
TIPSFör att lyckas med en kladdkaka så använd aldrig elvisp utan bara rör ihop ingredinserna. Man får kolla kladdkakan i ugnen ofta så den inte blir för torr. 
Ser så gott ut, eller? ;) Kommer från denna bloggen: http://sweet-and-simple.se/2013/september/kladdkaka-med-chokladpannacotta-2.html
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Annika
skriven :

Mumsigt :>